Paul Laport wordt per 1 september directeur van het Zaans Natuur en Milieu Centrum (ZNMC). Vanwege de onwenselijke combinatie van functies heeft Paul aangegeven te stoppen als raadslid en fractievoorzitter van GroenLinks in Zaanstad. In een persoonlijke brief aan de leden heeft hij dat toegelicht.

GroenLinks Zaanstad feliciteert Paul van harte met deze nieuwe uitdaging. Het ZNMC krijgt een enthousiaste en energieke directeur die binnen GroenLinks heeft laten zien over veel kwaliteit te bezitten. Het is mooi dat hij nu op een andere plek gaat bijdragen aan een groener en duurzamer Zaanstad.

Tegelijkertijd gaan we Paul erg missen als gezicht van GroenLinks. Sinds 2010 is hij actief in de Zaanse politiek. Eerst in de Bannehof, als steunfractielid, en sinds 2014 in het nieuwe gemeentehuis als raadslid. Zowel in 2014 als in 2018 was hij lijsttrekker van GroenLinks bij de gemeenteraadsverkiezingen. Onder zijn leiding heeft GroenLinks ruim vijf jaar lang een stabiele koers gevaren. Zichtbaar, scherp én constructief als oppositiepartij. Daar hebben wij veel dank en waardering voor.

Paul zal op 19 september afscheid nemen van de gemeenteraad. Jan de Laat, nu steunfractielid, zal in de raadsvergadering van 19 september worden beëdigd als raadslid. Daarmee blijft het team raadsleden op volle sterkte. In september kiest de fractie een nieuwe fractievoorzitter.

Bestuur en fractie GroenLinks Zaanstad