Zoals elk jaar was het druk en vooral super gezellig op de Zaandijkermarkt. GroenLinks stond er als enige politieke partij. Natuurlijk gingen we weer volop het gesprek aan met alle geïnteresseerden. En zoals inmiddels al traditie begint te worden, mochten belangstellenden bij onze kraam monopolygeld verdelen over een aantal potjes.

Ondanks het matige weer, was het behoorlijk druk op de Zaandijkermarkt. De wind waaide hard en onze windmolentjes waren weer flink in trek. Vanwege de schoolvakantie leken er dit jaar overigens iets minder kinderen langs te lopen.

Geldverdeling
Ook dit jaar mochten bezoekers van onze kraam geld verdelen over verschillende onderwerpen. Het meeste geld werd, net als andere jaren, uitgegeven aan zorg. Op de tweede plaats volgde onderwijs. Daarna werd het meest besteed aan betaalbare woningen, dierenwelzijn en veiliger fietspaden. Aan werkgelegenheid hoeft de gemeente volgens onze bezoekers het minst uit te geven.

Gesprekken
GroenLinks staat al vele jaren op de Zaandijkermarkt en niet zonder reden. Juist hier raak je met heel uiteenlopende mensen in gesprek. We horen dramatische verhalen over verkeersonveilige plekken, de slechte staat van de openbare ruimte of de teruglopende kwaliteit van de zorgverlening. Ook horen we positieve ideeën voor Zaanstad. Mensen stellen het zeer op prijs dat ze bij ons hun verhaal kwijt kunnen. En het stelt ons in staat om, in de gemeenteraad en daarbuiten, nog beter ons best te doen voor de stad. Volgend jaar dus weer!