Woensdag 19 maart a.s zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Op dit moment wijzen peilingen uit dat meer dan de helft van de mensen niet gaat stemmen. Lokale zaken worden niet belangrijk gevonden. Misschien was het zo dat vroeger de gemeente alleen over losse stoeptegels ging. Er zijn echter al heel veel extra taken naar de gemeente gegaan. Per 1 januari 2015 gaat de gemeente ook over werk, dagopvang en jeugdzorg om maar een paar dingen te noemen. Heel belangrijk dus dat u kiest voor een partij die opkomt voor de kwetsbaren in de samenleving. Om de belangstelling voor de lokale politiek te bevorderen is er een wedstrijd uitgeschreven om de verkiezingsuitslag te voorspellen.

Zowel in het “Noord Hollands Dagblad” als in “De Zaankanter” en “Dichtbij” kunnen de bewoners van Zaanstad hun verwachting uitspreken over de uitslag van de gemeenteraadsverkiezing door middel van het invullen van het (digitale) formulier. Zie https://www.surveymonkey.com/s/ZKQGJZQ   Op deze site wordt ook verwezen naar de verkiezingsprogramma's van de diverse partijen. Wij hopen dat dit de belangstelling in de lokale politiek bevorderd. Voor de beste voorspellers worden prijzen beschikbaar gesteld.   Uw mening kunt u ook toetsen aan de Stemwijzer (http://zaanstad.stemwijzer.nl/ ), waarbij GroenLinks vast hoog zal scoren!