Wil jij Zaanstad veranderen? Meld je aan als gemeenteraadslid!

Ook in Zaanstad is het tijd voor verandering! Op 21 maart 2018 kiest Zaanstad een nieuwe gemeenteraad. GroenLinks wil in Zaanstad met een grote, aansprekende, diverse en sterke fractie vertegenwoordigd zijn om zo het verschil te kunnen maken. Wil jij je met ons inzetten voor bijvoorbeeld meer schone energie, sociale samenhang in de stad, een groene leefomgeving of ruimte voor fietsers? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Raadzaal Zaanstad

Ben jij ons nieuwe raadslid?

GroenLinks is op zoek naar raadsleden die als echte volksvertegenwoordigers samen met de achterban en maatschappelijke organisaties onze ideeën in praktijk willen brengen en daar de nodige tijd en energie in willen steken. We zoeken raadsleden die een brede belangstelling hebben voor wat er in de stad speelt en daarnaast kennis van specifieke onderwerpen hebben. We zijn op zoek naar raadsleden die GroenLinkse standpunten mondeling en op papier op een aansprekende en toegankelijke manier kunnen presenteren. Ervaring is daarbij niet noodzakelijk. Bijgaand tref je de volledige profielschets aan.

Speeddate met huidige raadsleden

Wil je eerst meer weten over het werk van een gemeenteraadslid? Of wil je meer weten over GroenLinks in Zaanstad of de kandidaatstellingsprocedure? Dat kan. Wij organiseren op woensdag 17 mei een speeddate met de huidige fractieleden. Zij kunnen je in een ongedwongen en informele sfeer meer vertellen over de werkzaamheden en hun ervaringen. Ook vanuit het afdelingsbestuur en de kandidatencommissie zijn er mensen aanwezig waarbij je met je vragen terecht kunt. Je bent van harte welkom op:

Woensdag 17 mei van 20 uur tot 22 uur in Buurtcentrum De Lorzie, Marktplein 3 in Wormerveer

Om te weten op hoeveel mensen wij kunnen rekenen willen we graag weten of je komt. Je kunt je aanmelden via Wessel Breunesse (lid kandidatencommissie): wessel.breunesse@gmail.com.

Hoe meld ik mij aan als kandidaat raadslid?

Heb jij belangstelling om een van die nieuwe raadsleden te zijn? Meld je dan aan als kandidaat-raadslid! De termijn hiervoor is inmiddels geopend. Voor je aanmelding hebben wij het volgende nodig:

1. Een motivatiebrief
  2. Een actueel CV
  3. Een ingevuld bewilligingsformulier (zie downloads)
  4. Een ingevulde integriteitsverklaring (zie downloads)
  5. Een kopie van een geldig legitimatiebewijs

Je aanmelding inclusief alle stukken dient uiterlijk 3 juni 2017 bij ons in bezit te zijn. Je kunt je aanmelding toesturen aan:

Kandidatencommissie GroenLinks Zaanstad

Per email: wessel.breunesse@gmail.com

Per post: Kalf 154-B, 1509 AH in Zaandam

In de maand juni zullen de eerste gesprekken plaatsvinden. Een eventueel vervolggesprek zal plaatsvinden in september. De lijsttrekker zal in oktober worden gekozen. Bij meerdere geschikte kandidaten gebeurt dat via een referendum onder onze leden. De algemene ledenvergadering van GroenLinks in Zaanstad stelt in november de definitieve kandidatenlijst vast.

Voor informatie over de kandidaatstellingsprocedure kun je je wenden tot de leden van de kandidatencommissie:

Wessel Breunesse: wessel.breunesse@gmail.com / 06-13793958

Ans Pieper: anspieper@hetnet.nl / 06-44406184