Natuurlijk willen de vuurwerkhandelaren dit succes relativeren. Zij voelen zich in hun bestaan bedreigd. Heel bijzonder vinden wij het dat de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland aanvoert dat er minder slachtoffers zijn gevallen omdat iedereen binnen zat! Wat is dat dan voor rare traditie dat mensen dus eigenlijk de straat niet op zouden moeten gaan om elkaar gelukkig Nieuwjaar te wensen, omdat sommigen toch perse oorverdovend en vervuilend willen knallen!

Gelukkig heeft de heer Bruls, de voorzitter van de Veiligheidregio’s, al verklaard, dat wat hem betreft het vuurwerkverbod definitief gaat worden. Laten we hopen dat alle regio’s, inclusief de onze, zich hierbij zullen aansluiten en samen een beroep zullen doen op het kabinet om tot een definitief verbod voor het afsteken van consumentenvuurwerk over te gaan. Hoe eerder, hoe beter, zodat  ook de handel voldoende tijd heeft om zich daar op in te stellen!