Lin McDevitt-Pugh

7

Ik ben Lin McDevitt-Pugh uit Krommenie. Ik wil dat GroenLinks een grote fractie krijgt in de gemeenteraad en zal er alles aan doen om mensen in Zaanstad te bewegen om op onze lijst te stemmen.

Als actieve burger ben ik decennialang politiek actief, altijd deels internationaal, deels nationaal. De verbinding is van zelfsprekend: nationale zaken zijn eenmaal verbonden met de wereld. De wereld die wij willen – een wereld waar mensen gelijk zijn en een wereld die daadwerkelijk leefbaar is – maakt ons verantwoordelijk niet alleen voor de kwaliteit van het leven hier maar ook voor de kwaliteit van het leven van de mensen waar de grondstof voor onze industrie gewonnen wordt en waar onze cacao vandaan komt.

De wereld begint thuis, het is niet een “daarginds”. Als we hier in Zaanstad met elkaar waardigheid en gelijkheid tussen buren, buurten, mensen die anders zijn en mensen die anders denken kunnen waarmaken, kunnen we het landelijk, in Europa en in de wereld ook waarmaken.

Daarom wil ik me inzetten, samen met GroenLinks, voor een Zaanstad die geeft om de wereld. Voor een Zaanstad waar iedere inwonen weet en ervaart gelijk te zijn in waardigheid en rechten. Waar ieder van ons zich daadwerkelijk verantwoordelijk voelt en doet voor het milieu.